När livet tar en ny vändning

Den 28/8 var dagen då startskottet för universitetet och universitetstudier. Jag hade kommit in på hälsovägledning kandidat hälsopromotion på Luleå universitet. Från början var jag fruktansvärt laddad och motiverad att studera, men allt eftersom tiden gick så kändes det bara fel. Just att plugga var det inget fel på, utan det var själva utbildningen som jag kände inte nådde upp till mina förväntningar över huvudtaget. Upplägget och alla små irritationsmoment runt omkring fick mig att go crazy bananas (inte på något positivt sätt), så därför tog jag beslutet att avsluta mina studier i jakt på någonting bättre.
 
Jag är inte den personen som ger upp i första taget. Det är nästan så att jag klarar inte av att ge upp, men denna gång så kändes det helt enkelt inte värt att tjura vidare. Det är så pass mycket pengar, tid och engagemang man lägger ner och har man inte ett tydligt mål framför sig så blir det svårt att hitta motivationen.
Beslutet i sig känns väldigt bra och nu är jag i full sjå och letar en utbildning som passar mig bättre, dock utan någon som helst stress.
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

elinback.blogg.se

23 årig från Skellefteå.

RSS 2.0